Welkom bij Dr. Peter Van Hoecke en Dr. Sofie Coolsaet
Op dinsdag 29 oktober kunnen we enkel telefonische afspraken geven. Gelieve dus te bellen om uw afspraak te maken als er geen plaatsen meer zijn online.
Op woensdag 30 oktober zijn we afwezig in de namiddag, en op 31 oktober zijn we afwezig. Voor zeer dringende problemen kan U bellen naar de wachtdienst op nr 1733.
De online-afsprakenkalender voor de vaccinaties staat volledig vol. Als U nog wil gevaccineerd worden tegen Covid, mail dan aub naar eb.taartstseib@egidnukgeelprev of bel naar 09 356 35 40
De agenda staat geregeld overvol. Dat creëert vaak problemen voor patiënten die een acuut probleem hebben.
Daarvoor zijn er ook de dagafspraken, die 's morgens vanaf 7u00 stipt open komen en online geboekt kunnen worden.
Daarnaast zijn er steeds enkele tijdslots voorzien die enkel telefonisch kunnen ingenomen worden, nadat de dringendheid overlegd is met een van de artsen.
Meld dan wel duidelijke aan de telefoon dat het over een dringend probleem gaat, en bel daarvoor niet direct naar de wachtdienst.
Als het écht over een dringend medisch probleem gaat, zullen we U zeker een oplossing proberen bieden.
Om de kwaliteit van onze dienstverlening te bewaken, kunnen we momenteel geen nieuwe patiënten aannemen. Enkel reeds aangemelde patiënten kunnen afspraken maken.
Ook als de agenda vol lijkt te staan, hebben we nog mogelijkheden voor dringende problemen.
Daarvoor moet U echter telefoneren en aan het secretariaat melden wat het probleem is. Zij zullen dan in overleg met ons kijken of ze die dringende plaatsen mogen innemen.
Een voorbeeld : een kind met plotse hoge koorts (>38,5°C) zullen we de zelfde dag nog proberen zien, maar bv. keelpijn of een hoest die al 5 dagen bezig is, kan ook de volgende dag nog gezien worden.
Een attest voor het werk kan indien nodig ook de dag nadien opgemaakt worden, ook al is Uw werkgever daar niet mee akkoord. Attesten voor 1 dag zijn in principe ook niet meer nodig, maar er kunnen geen attesten opgemaakt worden zonder consultatie. Dat is bij wet verboden.
Wil U echt een afspraak voor de zelfde dag, kijk dan stipt om 7 uur naar de online agenda. Dan komen altijd een hele hoop dag-afspraken vrij. Die kunnen enkel op de dag zelf geboekt worden.
Ook huisbezoeken zijn zeer tijdrovend en voorbehouden voor mensen die niet mobiel zijn.
Op die manier proberen we U dan tijdens de drukke wintermaanden toch zo goed mogelijk te kunnen helpen.
Door de drukte zal onze verpleegkundige Sonja enkel direct telefonisch bereikbaar zijn tussen 10u en 11u30 (behalve op donderdag) en tussen 16u30 en 18u30 op maandag en donderdag.
Maak Uw afspraken zo veel mogelijk via de online agenda aub.
Als U belt, zal U doorgeschakeld worden met het telesecretariaat, en zij kunnen indien nodig ook tussen 8u15 en 10u doorschakelen naar onze verpleegkundige Sonja.
Dank voor Uw begrip !
De agenda staat vaak overvol, en we kunnen niet steeds iedereen op de dag zelf een afspraak geven. Daarom zijn er de volgende regels ivm. afspraken :
Indien U zonder enige verwittiging (desnoods achteraf) niet op afspraak komt, wordt Uw login geblokkeerd. U moet dan telefoneren om een afspraak te kunnen maken.
Bij herhaling van een no-show, zal U niet meer terecht kunnen in onze praktijk.
Huisbezoeken zijn voor niet-mobiele patiënten bedoeld. We vragen iedereen om zo veel mogelijk naar de praktijk te komen, aangezien we efficiënter en kwalitatiever kunnen werken op raadpleging dan op huisbezoek.
Huisbezoeken worden ook best voor 10 uur aangevraagd. Bij vraag voor een huisbezoek in de namiddag, kunnen we dit niet garanderen de zelfde dag.
Er kunnen geen huisbezoeken gedaan worden voor patiënten die zich perfect kunnen verplaatsen : koortsig of grieperig zijn, buikgriep e.d. zijn geen reden op zich om daarvoor een huisbezoek te vragen. We hebben op een dag gewoon niet genoeg tijd om zo veel huisbezoeken te doen.
Uiteraard zullen we voor zeer dringende problemen ook dan nog op huisbezoek komen, dat bepalen we dan in overleg.
Info over de telefonische consulten :
Door de drukte kan het zijn dat U niet onmiddellijk teruggebeld wordt.
Terugbellen gebeurt normaal gezien na de avondconsultaties. Als het echter te laat is uitgelopen, kan het zijn dat het pas de dag nadien is.
Heeft U een dringend probleem, meld het dan aub. aan telefoon ! U wordt dan onmiddellijk doorgeschakeld.
Dringend wil zeggen dat U dringend medische hulp nodig heeft, geen administratieve hulp dus.
De parking op de oprit is voorbehouden voor patiënten met een handicap.
Probeer U zeker niet te keren op de oprit, U rijdt zich vermoedelijk vast in een van de plantenbakken ! Rij gewoon achteruit de oprit weer af aub.
Voor zeer dringende, levensbedreigende noodgevallen : bel 112 !
Met vriendelijke groeten,
Drs. Peter en Sofie Van Hoecke - Coolsaet
Huisartsenpraktijk Bieststraat in Laarne - Kalken Laarne dokter huisarts